Stranice

13. lip 2015.

ŠOKANTNO: Evo zašto ni ove godine NEĆU letovati u SRBIJI (FOTO)

Da, naučeno je odavno da ovakvi naslovi pale, pa zašto ne pokušati još koji put...

Ovih dana jedna od aktuelnijih tema u našoj javnosti jeste apel premijera Vučića da se letuje u Srbiji. I on će, eno, obećao je - od četvrtka do nedelje (valjda tako reče) letovati u otadžbini, pa zašto onda to ne bismo i mi? Lepo se prošetamo po Srbijici, sačuvamo fiskalne račune, dobijemo umanjenje poreza, a ako imamo sreće - možda u gradu naletimo i na samog premijera koji će nam zajapuren i znojav uvaliti prospekte turističke organizacije.

Ipak, ni ove godine neću letovati u Srbiji.


Jok ja!


Da, možete sad početi sa pričama da mi se može, da je ovo još jedan tekst bahate Beograđanke koja više voli inostranstvo nego Srbiju (premda to nije tačno), ali istina je, zapravo, da mi se ne daje pošteno zarađeni novac za ovo što se ovde naziva turizmom.

Ako vam treba detaljno objašnjenje, izvolite.

Počećemo od toga da je godišnji odmor ono zakonom garantovano pravo zaposlenog - pod uslovom da imate sreće da ste zaposleni i to legalno, onako, prijavljeno. Van te turobne definicije - godišnji odmor je retka prilika da se negde ode, da se ne misli ni o čemu što nas je tokom cele godine pritiskalo, da se ne gledaju ljudi koje inače moramo svakodnevno da trpimo... Da, ti ljudi! Mislim, ljudi... političari.

O, čekaj. Eto prvog razloga.

NEĆU letovati u Srbiji jer kad se maknem negde van granica ove zemlje to podrazumeva da neću neko vreme čuti ni za Vučića, ni za Nikolića, ni za Pajtića, ni za Vulina, čak ni za vazduplohove. NEĆU. Dovoljno dobar razlog? Nije? Dobro, nastaviću.

Stoji i ona dobra stara da je najbolje na letovanje ići na more. Znate već - sunce, slana voda, toplota (koja ne isijava iz asfalta, već ima miris kokosovog mleka i preparata za sunčanje). Koliko ja znam - Srbija nema more (ako zanemarimo onaj plac koji je beše Palma dobio). Eto, čak je i to valjan razlog.

Dobro, ima nas koji leti volimo i na planinu da idemo - a toga znamo da imamo. Imamo i jezera i reke, za one koji bi da se okupaju na tom svom svesrpskom letovanju. Ali, znate li zašto ni na to ne pristajem? Stvar je u računici i u odnosu kvaliteta i cene. Gledala sam cenovnike nekih naših hotela, pa sam to uporedila sa nekim dragim hotelima u inostranstvu.

Dakle, cene su za dan, za troje odraslih:


- Polupansion u apartmanu u luksuznom hotelu "Izvor" u Aranđelovcu koštao bi 35.310 dinara - pod uslovom da treća osoba spava na pomoćnom krevetu. Stoji da je u cenu uračunato i neograničeno korišćenje wellness&spa centra, kao i akva parka, ali... idemo dalje.

- U hotelu "Danubia park" noćenje sa doručkom u apartmanu koštalo bi 9.050 dinara - pod uslovom da se cene nisu menjale od februara prošle godine, otkad datira cenovnik na Internet stranici.

- Hotel "Omorika" na Tari nudi polupansion u apartmanu za tri osobe za ukupno 11.550 dinara. To i nije velika cifra, ali treba uzeti u obzir da se nameštaj, po mojim saznanjima, dugo nije obnavljao, kao ni jelovnik u hotelskom restoranu. Uz to, poslednji put se u apartmanima nepodnošljivo osećala neispražnjena septička jama. Ma koliko ja volela ovaj hotel, takve arome me prilično odbijaju.

- Odmah tu blizu, u komšiluku, hotel "Palisad" na Zlatiboru ponudio nam je dve vezane dvokrevetne lux sobe, te bismo polupansion platili 24.600 dinara, ako ja dobro računam po onome što je napisano u cenovniku.

- Setih se i predivnog hotela "Lepenski vir" u Donjem Milanovcu. Kako me lepe uspomene vuku u taj kraj, otišla sam na sajt hotela i posle prilično duge potrage naišla na cenovnik - iz 2011. godine. Neću vam ni reći koje su cene, bespredmetno je. Na istom sajtu nalazi se i poseban cenovnik za letovanje na Dunavu, gde bi nas pansion koštao 9.450 dinara i nas troje bismo morali da se smestimo u dve sobe. Uzgred, cenovnik koji je rađen u Word-u, sa korišćenim WordArtom koji je bio popularan 1996. godine, vizuelno odbija u startu.

- U hotelu "Jezero" na Borskom jezeru, noćenje u porodičnoj sobi koštalo bi me 6.490 dinara, a ako bismo još i da jedemo - nas, tročlanu porodicu, hrana u tom hotelu dnevno bi nas koštala još 4.650 dinara. Dakle, dnevno bismo morali da izvojimo 11.140 dinara. Slika govori više od reči, pa pogledajte kakve utiske nosim iz tog hotela, a ako vam to nije dovoljno, podsetimo se teksta KAKO MALI PERICA ZAMIŠLJA TURIZAM (klikni OVDE), u kome ćete naći detaljniju analizu. Ograđujem se, pri tom, da se možda hotel i poboljšao za ove dve godine koliko je prošlo od tada, ali ipak... Uspomene su uspomene.


Divote hotela Jezero, 2013. godine.


E, sad, pređimo na inostranstvo:


- Hotel "Vodišek" u predivnom Kopru veliku trokrevetnu sobu (noćenje sa doručkom) nudi za 85,60€. Blizu je plaža na lepom Jadranu, a duh Kopra je neverovatno šarmantan. Dakle, da prevedemo u dinare - 10.306 dinara.

- Hotel "Laguna Beach Resort" u Sozopolu, u Bugarskoj, na Crnom moru nudi nam all inclusive u porodičnoj sobi za 141€ (16.977 dinara) ili u dvosobnom apartmanu za 230€ (27.693 dinara). Hotel je rađen po principu zatvorenog turističkog naselja sa glavnom zgradom i nekoliko predivnih kućica. Ima bazen i izlazi na divnu peščanu plažu.

- Hotel "Kamenec" u Kitenu, takođe u Bugarskoj, nudi all inclusive uslugu u apartmanu, za 318 BGN (bugarskih leva), što izađe 19.553 dinara. Ovo mestašce nalazi se na jugu Bugarske, a hotel izlazi na predivan zaliv, ima svoj bazen i neverovatno uslužno osoblje.

- Luksuzni hotel "Astera" u Banskom, ako vam je do planine i kupanja ujednom, nudi vam svoj spa sadržaj, uz polupansion i boravak u jednosobnom apartmanu za istu cifru - 318 leva, odnosno 19.553 dinara.

Nije mi problem (da, bahato, snobovski, znam) da platim više i da odem u inostranstvo, jer znam da neću gledati tuđe nokte na terasi, niti ću njuškati septičke jame ili gledati Zlatibor koji je postao vikendica-naselje za provode neke petnaeste Srbije koja mi baš i ne odgovara.

I, da ne dužim više... Neću ni ove godine letovati u Srbiji.

Ne treba mi umanjen porez, ne trebaju mi ni vaši prospekti. Treba mi odmor od Srbije, jer ste je vi svi (i vi i ovi i oni) napravili takvom da nam je od nje potreban odmor.

Nema komentara:

Objavi komentar